Analysis of undergraduate training in School Psychology Assessment in higher education institutions of the state of Minas Gerais
DOI:
https://doi.org/10.1590/1982-57652025v30id275235Keywords:
initial training; psychological assessment; training in psychologyAbstract
The growing demand for the specialized work of psychologists in the school context has highlighted concerns regarding initial training in School Psychological Assessment. The main objective of this work was to investigate the initial training in School Psychological Assessment as taught in undergraduate Psychology courses at Higher Education Institutions in the state of Minas Gerais. Undergraduate programmes contained an average of 3.57 Psychological Assessment disciplines (N=42), associated with a low workload (3.5% of a total of 4000 hours) (N=36). Content analyses of both discipline names and syllabi uncovered little emphasis given by undergraduate Psychology courses in Minas Gerais to the specific area of School Psychology Assessment. Implications for the initial training and professional practice of psychologists are discussed.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Rafael Gustavo Maluf, João Lopes, Célia Oliveira

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
A responsabilidade sobre o conteúdo das publicações são total e exclusiva dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito de primeira publicação para a Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior. Ao submeter o artigo, o(s) autor(es) garante(m) que ele não contém nenhuma violação de quaisquer direitos autorias.
A remessa de originais implica a autorização para publicação e disponibilização on-line sem o pagamento de direitos atorais.
A reprodução de artigos publicados na Avaliação só é permitida com indicação da fonte.