REPRESENTAÇÕES PERFORMÁTICAS DURANTE AVALIAÇÃO DO SINAES:
um estudo de caso na região ribeirinha do extremo norte da Amazônia
DOI:
https://doi.org/10.1590/1982-57652025v30id276059Keywords:
SINAES; Institutional self-assessment;perfomancesAbstract
Abstract: This article presents a research about the performance representations driven by a private IES, located in the riverside region of the Amazon region. The objective was to understand the performance dimension - dramatization of the behavior and production of scenarios - in the situations of evaluation and attribution of note through the SINAES. As an analytical key was adopted the theory of representations of E. Goffman, and to understand the fabrication of scenarios in management, that of Stephen Ball. The methodological option was qualitative and interpretative social research. It was possible to affirm that there is commitment, mobilization, intentions in the construction of an "artificial dynamics" - characteristics of the evaluation time.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Margareth GUERRA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
A responsabilidade sobre o conteúdo das publicações são total e exclusiva dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito de primeira publicação para a Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior. Ao submeter o artigo, o(s) autor(es) garante(m) que ele não contém nenhuma violação de quaisquer direitos autorias.
A remessa de originais implica a autorização para publicação e disponibilização on-line sem o pagamento de direitos atorais.
A reprodução de artigos publicados na Avaliação só é permitida com indicação da fonte.