The perception of the university community regarding the admission to higher education based on medals from scientific olympiads
DOI:
https://doi.org/10.1590/1982-57652025v30id279316Keywords:
DiversidadeAbstract
The subject of this study is the Olympic Vacancies program at the Universidade Estadual de Campinas, Brazil, which provides access to higher education through awards in knowledge competitions. This paper explores the perceptions of entrants, professors, and coordinators about the program. To this purpose, an exploratory qualitative study was carried out with semi-structured interviews, which were analyzed using the Collective Subject Discourse method. The main results were consistently favorable to the Olympic Vacancies and the enrollees, which implies promising perspectives in this direction. The originality of this study lies in the contemporaneity of the facts investigated, which makes the results relevant for planning institutional actions.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Adriana Vazzoler-Mendonça, Carina Alexandra Rondini, Cristina Costa-Lobo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
A responsabilidade sobre o conteúdo das publicações são total e exclusiva dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito de primeira publicação para a Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior. Ao submeter o artigo, o(s) autor(es) garante(m) que ele não contém nenhuma violação de quaisquer direitos autorias.
A remessa de originais implica a autorização para publicação e disponibilização on-line sem o pagamento de direitos atorais.
A reprodução de artigos publicados na Avaliação só é permitida com indicação da fonte.