University Social Responsibility: a measurement proposal
uma proposta de mensuração
DOI:
https://doi.org/10.1590/1982-57652025v30id290835Keywords:
higher education; sustainability indicators; Delphi methodologyAbstract
Higher education institutions have specificities that need to be taken into consideration when analyzed from the perspective of Social Responsibility. This article aims to propose a matrix of sustainability attributes and indicators in the context of University Social Responsibility to be applied in Higher Education Institutions. To this end, through a bibliographical review and documents related to Higher Education, categories of analysis were identified. From this, the Delphi methodology was applied to validate the matrix of sustainability attributes and indicators. Among the results, a matrix is proposed that takes into account four attributes (sustainable campus, transparency, integrality and community belonging); four dimensions of analysis (management, teaching, research and extension) broken down into 50 indicators that help measure the impacts of HEIs on society.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Júlia Elisabete Barden, Valtuir Soares Filho

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
A responsabilidade sobre o conteúdo das publicações são total e exclusiva dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito de primeira publicação para a Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior. Ao submeter o artigo, o(s) autor(es) garante(m) que ele não contém nenhuma violação de quaisquer direitos autorias.
A remessa de originais implica a autorização para publicação e disponibilização on-line sem o pagamento de direitos atorais.
A reprodução de artigos publicados na Avaliação só é permitida com indicação da fonte.


















